Lokální řešení není lokální
Obsah
Možná také v určitém ohledu nějaké unikátnosti. Dnes to v některých případech bývá omluva pro nadsazené ceny a nedotaženou péči o zákazníky.
V IT se můžete setkat s tím, že firmy s dlouhou tradicí na trhu a velkým světovým jménem dostávají v oblasti cloudových služeb přednost. Jenže tím důvodem bývá spíše právě brand než provozní či cenové výhody.
Také firmy často mají dojem, že aby mohly směřovat ke hvězdám a neustálému rozvoji musí tzv. think big – a mají dojem, že to znamená mít infrastrukturu od velkého globálního poskytovatele.
Jak je tedy možné, že mezinárodní společnost zvolila lokálního cloudového poskytovatele. A ne jen pro své místní zákazníky. Naopak, lokální poskytovatel cloudových služeb zajišťuje prostředí pro zahraniční klienty. Jak je možné, že narušení veškerých konvencí vede k nejlepší optimalizaci a nejvyšší efektivitě?
Proč lokální poskytovatel?
Telekomunikační firma měla pro konkrétní službu specifické požadavky. Infrastruktura, na které měl běžet systém, musela být vybavena rychlými procesory. Bylo tedy nutné spustit dedikovaný server, který ve své fyzické konfiguraci požadavkům odpovídal.
Výhodou lokálního poskytovatele ale v tu chvíli bylo, že když přišla nutnost obnovit vlastní cloudovou infrastrukturu, i s těmito vysokými požadavky se pracovalo. Zákazník tak dostal možnost svůj systém plně převést na cloudovou infrastrukturu.
Běžně by postup byl takový, že zákazník poptá řešení s nestandardními požadavky, dodavatel řekne, že cloud to nedá, takže se zákazník uchýlí k tradiční fyzické infrastruktuře, a tím to hasne.
V případě lokálního poskytovatele však dojde k tomu, že se zákazníkem povede dialog. Bude detailně zkoumat, co je vlastně potřeba, a najde řešení. Nebo v případě této společnosti, vezme v potaz potřeby některých firem, které pracují s určitými legacy systémy (více o nich zde).
Globální vs. lokální poskytovatel v kostce
Globální | Lokální |
---|---|
Několik datových center po celém světě | Datové centrum v zemi původu |
Unifikovaný přístup k zákazníkům | Individuální přístup k zákazníkům |
Univerzální tým podpory | Tým podpory mluvící místním jazykem |
Neosobní přístup | Osobní přístup |
Jazykový bezbariérový přístup
Kromě toho, že je možné se na spoustě věcí domluvit, je také vůbec možné se domluvit. Jazyková bariéra bývá jedním z největších problémů. Na technické podpoře sedí lidé, kteří mohou být vzdáleni tisíce kilometrů, a musíte s nimi mluvit jejich jazykem.
Navíc bývá problémem silný přízvuk, který dá sluchově zabrat i těm nejvybavenějšímm rodilým mluvčím. Někdy je tedy potřeba uchýlit se k psané komunikace, která ale v tu chvíli není tak rychlá, takže se jakékoli řešení protáhne.
Technická znalost
Zároveň se také může stát, že technická podpora nebude úplně vědět, jak vám poradit. U sluchátka totiž nejprve sedí lidé, kteří se v technologiích neorientují a musí vás spíše přepojit dál na techniky, kteří se vám pak mohou věnovat. Stále ale v jejich jazyce.
U lokálního poskytovatele však můžete jít dál a hledat, zda na první dobrou u sluchátka sedí někdo, kdo se v technologiích orientuje.
V tu chvíli totiž už nejde o běžné call centrum nebo helpdesk, ale o technické call centrum, které je vyškolené nejen na úrovni L0, tedy zápisu a předání požadavku bez hlubšího vhledu.
Rádi se s vámi potkáme
U globálního poskytovatele cloudových služeb tohle neuslyšíte. Není to tak, že by jednotlivci nechtěli, ale obchodní model je nastaven takovým způsobem, že děláte byznys s entitou bez tváře.
Na druhé straně stojí lokální poskytovatel, který vám představí nejen obchodní oddělení, ale také najdete známé tváře mezi techniky i administrativními pracovníky. Osobně se totiž každý z nich stará o určitou oblast vaší služby a víte, že se na kohokoli z nich můžete obrátit. Nevíte? Tak je možná doba se zamyslet nad tím, kdo je vaším partnerem.
Do zahraničí i dál
Nyní se dostáváme asi k té nejvíce matoucí části. Slovo lokální v označení poskytovatle neznamená, že služby poskytuje jen v místě, kde sedí tým. Je to označení pro společnost, která se územně vázaná na určitou zemi a díky tomu se v ní dobře orientuje a poskytuje služby s pochopením lokálního fungování.
To ale neznamená, že nedokáže poskytovat služby za hranice. Mezinárodní firma, o které jsme se bavili, je toho zářným příkladem, protože cloudové služby lokálního poskytovatele chce využívat i za hranice. Je to ale za hranice určitého území, které historicky sdílí spoustu prvků.
Jak si vybrat?
Jde o to, co je pro vás prioritou. Zda je to velké jméno a nic jiného nehraje roli, pak máte jasno a jdete ke globálnímu poskytovateli. Jste zvyklí fungovat s určitými systémy od jednoho poskytovatele? Máte jasno a jdete ke konkrétnímu globálnímu poskytovateli.
Pokud je pro vás ale důležitý osobní přístup a jasné náklady, spíše budete hledat mezi lokálními poskytovateli, kteří jsou ochotní nebýt bezosobní technologií, ale týmem lidí, který je rád, že vás vidí.