Reference
Douglas
Společnost Douglas provozuje po celé Evropě více jak 1700 poboček parfumerií. Zaměřuje se na prodej produktů z kategorií krásy a zdraví a kromě fyzických poboček provozuje i úspěšný e-shop.
A právě fyzické pobočky jsou jádrem problému, která Douglas potřeboval vyřešit. V prodejnách je třeba zachovat takové prostředí a podmínky, aby se zákazníci i zaměstnanci cítili dobře a společnost přitom neplatila za přílišné náklady.
Výzva
Prodejna Douglas potřebovala převzít kontrolu nad spotřebou. Topení a chlazení jsou aktivity, které když nejsou pod palcem, mohou do kapsy firmy udělat velkou díru. Obzvlášť v době, kdy se ceny elektřiny urovnávají a energetická krize může kdykoli nečekaně nastat.
Douglas tedy sedl k vyhledávači a hledal společnost, která by splnila požadavky a zároveň by cenu řešení udržela v rozumné míře. Výběr tedy padl na tým TCPRO a řešení DASHPOINT.
Cílem bylo najít řešení, které poskytne manažerovi podklady pro úspěšné rozhodování na základě shromážděných dat. Spotřeba tak nebude otázkou náhody, ale vhodně zvolených opatření na základě pravidelně sbíraných dat.
Řešení
Výsledek
Tým DASHPOINTu se zaměřil na sběr informací o tom, jak je prodejna zvyklá fungovat včetně skladu. Díky pochopení potřeb a také zmapování zařízení v prodejně, byl tým TCPRO schopný navrhnout řešení osazení čidly, která by sbírala data.
Díky tomu získal Douglas dashboard připravený na míru, který informace ukazuje. Data jsou zobrazována pomocí přehledných grafů ve vybraných časových úsecích.
Čidla byla vybrána, osazena a dashboard byl vytvořen na míru. Data jsou nyní v reálném čase zpracovávána a ukazována v takové formě, která prodejně Douglas pomáhá měnit teplotu v prodejně tak, aby prostředí zůstalo příjemné a náklady byly optimalizované.
Díky IoT systému DASHPOINT dosáhla prodejna úspor. Po srovnání nákladů před osazením čidly a po osazení se rámcové úspory pohybovaly v desítkách procent. Navíc má Douglas spotřebu v každém okamžiku plně pod kontrolou.