Blog

Musí poskytovat to, co lidé očekávají - cože?

Obsah

Narazil jsem na článek, který se věnoval nástrojům, které zlepšují výkonnost zaměstnanců při práci. To je samozřejmě naprosto v pořádku, jen mě tam něco zarazilo.

Byla to myšlenka, která zhruba říkala toto: IT vybavení by mělo odpovídat očekáváním. Nechci nikoho kritizovat, jen bych si dovolil se k tomu vyjádření postavit na základě zkušeností, které mám, a to v těchto oblastech

  • Uživatelé nemají dostatečně hluboký vhled — infrastruktura
  • Lidé mají rozdílné zkušenosti a názory — grafické rozhraní
  • Jednoduchost a bezpečnost dost často kolidují

Uživatel vs. infrastruktura 👥

Henry Ford prohlásil: „Kdybych se zeptal lidí, co chtějí, řekli by rychlejšího koně.“ A to se bavíme o něčem, co lidé vidí. Ale jakmile se dostáváme na úroveň IT infrastruktury ve firmě, i technici někdy ztrácí ze zřetele, co potřebují.

To vyplývá z přesunu ke specializaci v rámci technologií. Pokud ajťáci ve firmě nejsou specialisty na architekturu a infrastrukturu, může se stát, že ani jejich pohled a očekávání se neshodují s potřebami.

Například poskytovatel outsourcingu svým zákazníkům prodával jednotlivé virtuální privátní servery. Každý z nich měl své prostředí pro správu, takže to nebyla žádná jednoduchá práce. To, co jim pomohlo, bylo, že v rámci virtuálního datového centra spouští jednotlivé stroje, ale spravují je všechny efektivně na jednom místě.

Očekávání, jaká infrastruktura pokryje potřeby, a realita, která to skutečně udělá, se z mé zkušenosti dost často nepotkávají.

Subjektivita vs. rozhraní 🎯

Jedním z nejkřiklavějších příkladů je směr scrollování na obrazovce — dva globální tábory. A teď otázka — která skupina má pravdu?

Každý člověk je jiný a také každému člověku něco jiného vyhovuje. Jedna z věcí je samozřejmě systém, který jsme zvyklí používat. Pak jsou tu programovací jazyky a aplikace a software…

Očekávání uživatelů se ne vždy s návrhem technologie a jejího rozhraní shoduje. Personalizace je do určité míry možná, ale nejde pro každého uživatele udělat naprosto odlišné prostředí. Tedy zatím.

Je mnohem logičtější držet se best practices a udělat rozumné prostředí, než se snažit všechny potěšit. Všichni víme, že to nefunguje.

Jednoduchost vs. bezpečnost 🔒

Všichni jsme si zvykli na to, že dobrý software zjednodušuje náš život. Tohle období jsme si užili a teď ho musíme opustit vzhledem k nebezpečím, která v online světě číhají.

Tenhle přesun je pro některé uživatele složitější, protože se prostě nechtějí vzdát jednoduchosti. Raději by se vzdali přístupům ke svým účtům. Z čeho je to vidět?

Vezměte si dvoufázové ověření. Jak velká je to otrava? Z globálního pohledu vlastně hodně malá. Získání kódu, zadání kódu. Ale i tak, protože tyto dva kroky jsou překážkou jednoduchosti a zvyku, někteří lidé na tento druh zabezpečení nadávají.

Nesoulad očekávání ❌

Lidé očekávají spoustu věcí, ale ne vždy jsou ta očekávání správná. Nebo vhodná. Nebo přínosná. Z toho důvodu by systémy a technologie neměly očekáváním odpovídat. Základem by měla být utilita a logika. Ale jak je vidět, to není vždy možné.

Zaujali jsme vás?

Naši technici si na vás rádi udělají čas.
Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru