Blog

Mezera v cloudovém vzdělávání I Jak pomoct firmě zůstat o krok kupředu

Obsah

Taky někdy jako technici teskníte po těch dobách, kdy prostě stačilo naučit se něco a stačilo to na všechno? Prostě jsme uměli se železem a díky tomu jsme mohli dělat IT naplno a dlouhodobě.

Jenže to už je minulostí. Doba velkého a rychlého technologického pokroku s sebou přinesla také vysoké nároky na specializaci zaměstnanců, včetně ajťáků. A vzhledem k tomu, že na nás dost často leží fungování našich firem – kdo se dneska bez IT ještě pohne – pak je otázka, jak zvládat tenhle trend a nezůstat pozadu.

Pro toto téma jsem vybral tyto oblasti:

  • Strategický výběr IT prostředí
  • Certifikace a tréninkové programy
  • Sebevzdělávání
  • Balanc mezi růstem a udržováním znalostí

 

Vypadá to jako mix ekonomických, technických a osobnostních pohledů, takže mišmaš, který vlastně pro techniky není z velké části přínosný. Jenže jako ajťáci jsme skupinové bytosti – potřebujeme dobrý tým a nemáme rádi změnu. Takže abychom si zachovali prostředí, které nám vyhovuje nejvíc, potřebujeme si jednak pomáhat navzájem, a zároveň podporovat správné fungování firmy.

Strategický výběr IT prostředí

Že tohle bývá doménou manažerů? Ano, je to tak, že manažer má konečné slovo v této otázce. Ale není odborníkem na IT prostředí a architekturu, takže jeho konečné slovo musí být podložené dobrými informacemi. A ty dokážeme dodat pouze my jako odborníci.

Proč se o tomhle bavíme v souvislosti s cloudovým vzděláváním? Protože špatně vybraná IT infrastruktura znamená ztížené vzdělávání a udržování kroku. Když si vaše firma vybere správnou infrastrukturu s ohledem na požadavky a ještě ideálně vezme v potaz náročnost vzdělávání, pak je konečný výběr nejen v souladu s provozními potřebami, ale my jako ajťáci přesně víme, co se budeme muset učit.

Certifikace a tréninkové programy

Může se stát, že zaměstnavatel nebo zákazník vyžadují oficiální certifikaci, která potvrzuje naši schopnost zacházet s určitou technologií. K tomu je potřeba trénink a absolvování testů.

Já vím, pro nás je to většinou o tom, že se učíme používáním technologií, ale v tomto případě je nutné pochopit, proč je toto důležité. Nejde ani tak o to, že by ta certifikace zajišťovala naši znalost, ale spíše poukazuje na to, že chápeme logiku a filozofii dané služby.

Asi už jsme na to také narazili, že co poskytovatel, to pravděpodobně jiný slovníček pojmů. V IT se poslední dobou dost často stává, že termíny nejsou unifikované, takže je to stav já o voze, ty o koze, ačkoli oba mluvíme o strouze.

Učení s prostředím je pak vlastně až druhořadá věc, nejprve je na nás jako na technicích, abychom pochopili, jakým interním jazykem poskytovatele na nás technologie mluví.

Sebevzdělávání

A předchozím bodem se plynule dostáváme k tomu, že na našich bedrech bylo a vždy bude posouvat se v pochopení časem, který si vyčleníme na posouvání našich znalostí. Je dobré, abychom si i tuto část s vedením vyříkali, protože je to nezbytné pro jejich pochopení, proč část pracovní doby „nepracujeme“.

V této oblasti máme dvě možnosti. Pokud jsme jazykově vybavení, můžeme čerpat ze spousty materiálů na internetu, které jsou zdarma. Vyžadují ale angličtinu. Nebo můžeme využít kurzů v češtině, které ale dost často bývají placené.

Balanc mezi růstem a udržením znalostí

Tohle bývá pravděpodobně největším problémem. Často není těžké vysvětlit, že se potřebujeme v porozumění posouvat k novým technologiím, bývá těžké vysvětlit, proč „ztrácíme čas“ s těmi starými. Jenže IT se také musí udržovat. Když už nějakou infrastrukturu vybereme, potřebujeme ji udržovat.

Proč se o tom bavíme?

Jako ajťáci máme práce až nad hlavu. A dost často se na mezery ve vzdělání dostaneme až ve chvíli, kdy něco hoří. Jenže průběžné vzdělávání je klíčem ke zdravému fungování firmy i nás jako ajťáků. Jen se na to dost často zapomíná, protože to nepřináší okamžité viditelné výsledky.

Zaujali jsme vás?

Naši technici si na vás rádi udělají čas.
Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru