Blog

Outsourcing jako strategický nástroj pro růst a rozvoj firem

Obsah
Tento článek začneme netradičně několika definicemi. Je to nutné, protože lidé nahodile používají určitá slova – konkrétně outsourcing, support a helpdesk – ale ne vždy se výklad shoduje s obecným náhledem.
Slovníček

Outsourcing – přenechání části nebo celého chodu IT ve firmě externímu subjektu

Helpdesk – zákaznické centrum pro pomoc s dotazy a problémy; pro firmu samotnou či pro zákazníky firmy jako white-label služba

Support – celá oblast podpory, která zahrnuje jak outsourcing, tak i helpdesk a další služby (například dohledové centrum)

Co může spadat do outsourcingu?

Jak je vidět z definice, do outsourcingu spadají jakékoli služby, které jsou poskytované externím subjektem jakoby to byla součást interního IT oddělení firmy.

Některé společnosti se rozhodli outsourcovat veškeré aktivity, protože nebylo efektivní poskládat vlastní interní tým techniků. Taková společnost je tedy plně závislá na dodavateli, ale zároveň se nemusí vůbec o nic starat. Od zapomenutého hesla k emailu, přes nefunkční počítač po aktualizaci až po správu firemních serverů. Tato komplexní služba v sobě zahrnuje ty nejjednodušší úkoly, ale zodpovědnost sahá až k samému jádru – péči a opravám nejkomplikovanějších zařízení IT oddělení. V dnešní době to můžou být jednak servery, ale také například cloudová prostředí, ve kterých běží veškeré systémy.

Některé společnosti ale nepotřebují takto detailní a komplexní péči, takže si vyberou jen některé oblasti, ve kterých potřebují lidově řečeno “píchnout”.

  • Správa infrastruktury
  • Servis zařízení
  • Síťařina

K těmto službám se někdy přidá i již zmiňovaný helpdesk, takže spíše než o průběžnou péči jde o zajištění řešení problémů.

Proč je outsourcing ekonomicky výhodný?

Za službu se platí. Dříve to spíše bývalo, že co si můžeme udělat sami, to je levnější. Jenže s příchodem komplikovaných technologií již tohle není obecná pravda. Obzvlášť u IT najdeme několik oblastí, ve kterých narazíme na přesný opak. V čem tedy může být outsourcing ekonomicky přínosný. Jedná se o 5 oblastí:

Za službu se platí. Dříve to spíše bývalo, že co si můžeme udělat sami, to je levnější. Jenže s příchodem komplikovaných technologií již tohle není obecná pravda. Obzvlášť u IT najdeme několik oblastí, ve kterých narazíme na přesný opak. V čem tedy může být outsourcing ekonomicky přínosný. Jedná se o 5 oblastí:

  • CAPEX na IT oddělení
  • OPEX IT oddělení
  • Nedostatek pracovníků
  • Školení
  • Udržitelnost

CAPEX IT oddělení

Každé oddělení ve firmě potřebuje investiční náklady. V případě IT oddělení jde o nákup vybavení, které technici potřebují mít k dispozici. A v případě IT vybavení není levné (někdy také není ani k dispozici).

Jedna věc ale je, že se nakoupí vybavení pro provoz. Druhá věc je, že technici potřebují dodatečné vybavení pro svojí práci. Všechny tyto náklady může firma odstranit, pokud si vybere oursourcingového partnera. Pak jdou CAPEX na jeho účet.

OPEX IT oddělení

Provozní náklady jsou ještě větší kapitolou nákladů. IT oddělení potřebuje ke svému fungování odborné techniky, kteří v dnešní době nejsou levnou záležitostí. Navíc v případě, že se mají postarat o celý chod IT oddělení, musí mít vysokou úroveň znalostí a schopností.

Navíc IT oddělení často nepracuje na bázi 8/5, protože některé problémy prostě nepočkají a je potřeba pracovat až do noci. A tím naskakují provozní náklady, které by jinak byly omezené pouze na určitý segment dne.

  • Mzdy
  • Přesčasy
  • Příplatky
  • Energie

Nedostatek lidí

Další oblastí je samotné vyhledávání a zajištění techniků. Trh s nimi zrovna nepraská ve švech a spíše je velký problém najít nové zaměstnance s odpovídajícími znalostmi.

Tento proces vyhledávání je navíc časově dosti náročný. I když si firma zajistí agenturu, která zaměstnance bude vyhledávat, stále narážíme na náklady, které na tento proces musí být vynaloženy.

Školení

Vlastní IT oddělení potřebuje být vybavené techniky, kteří mají velmi odborné znalosti a schopnosti. Náklady na školení a certifikaci jsou velmi vysoké a nejde pouze o jednorázové akce. Technologie se neustále vyvíjí a je potřeba udržet se v kurzu.

Navíc může nastat situace, kdy je potřeba ve firmě využívat novou technologii, na kterou je například potřeba najmout nového techniky s odpovídajícími znalostmi. Náklady pak narůstají velmi rychle.

Udržitelnost

Nejde o přírodu, jde o to, že své techniky si musíte udržet. Jak už jsem zmínil výše, pracovní trh se zrovna nehemží spoustou vhodných kandidátů. Udržení techniků je tedy ještě těžší, než u jiných povolání.

Outsourcing přináší několik zásadních výhod

Ekonomika společnosti je zásadní pro existenci. Outsourcing je přístup k fungování IT oddělení, které přináší několik ekonomických výhod. Finance tedy mohou být využité na jiné oblasti a veškeré služby se vejdou pouze do jedné faktury.

Jak tedy najít podíl outsourcingu, který pro vaši firmu bude ten nejlepší? Můžete začít s e-bookem Průvodce moderní firmy v časti Efektivita.

Zaujali jsme vás?

Naši technici si na vás rádi udělají čas.
Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru