Blog

„OpenStack je peklo!“… mysleli jsme. Pak přišla Velká 3.

Obsah
Alfred the Chameleon, Chief Animal Officer, ví, proč techniky vztek na OpenStack přešel, ale na Velkou 3 ne.

Vím, že technici raději čtou informace a data přímo od techniků, ale protože jsem neodvolatelný král tech jeskyně v The Cloud Provideru, vyzpovídal jsem své věrné poddané a můžu vás nyní seznámit s tou hrbolatou cestou, kterou mají za sebou.

A nemyslete si, že s OpenStackem se skamarádili raz dva. Naopak, bylo to prostředí, které jim dlouhou dobu lezlo krkem. Názvosloví jiné, filozofie jiná, prostě změna z jedné technologie na druhou je vždycky trn v patě. Ale to vůbec nevěděli, co je čeká, když se budou muset pustit do prostředí Velké 3 (globální poskytovatelé veřejného cloudu – nemusím snad říkat víc).

Já to chápu, sám to znám. Když do terária dostanu novou větev, taky se na ní musím naučit lézt a zabere to chvíli, než si na ni zvyknu. Jenže jsou větve a větve, stejně jako jsou IT prostředí a těžší IT prostředí.

Když tedy naši technici nadávali na OpenStack a teď nadávají na Velkou 3, je v tom nadávání nějaký rozdíl?

Nachytání se

Já vím, že vy lidé hodně často jdete na problémy oklikou – jdete okolo a okolo, až se dostanete k jádru pudla. Ale já to vezmu od toho největšího kalibru. Protože když vás chce někdo nachytat a je skoro zaručené, že se nachytáte, tak to je prostě moc.

Jasně, jedna věc je, že když si vyberete poskytovatele proprietárních technologií – mezi které Velká 3 patří – tak se vědomě poutáte a zavazujete. Já to chápu, jsou situace, které vyžadují určité služby a ty jsou uzavřené. Tady se ještě můj plazí mozek chytá.

Na co už ale nestačí, to je situace, kdy se netrefíte a omylem si vyberete jinou službu. Už to, že se dá omylem vybrat jiná služba je divný, ale dobře, jste lidi a děláte chyby. Ale to, že taková chyba vás místo desetin dolarů stojí tisíce korun, to mé barví do ruda.

Když kluci chtěli 30 GB volume – prostý volume o velikosti 30 GB – připadal jsem si, jakoby procházeli královský výnos na svitku délky toaletního papíru. Scrolling a scrolling a scrolling napříč typy, lokacemi a rychlostmi. Proč to prostě jednoduše nenaklikat? 30 GB, volume. Jasně, to nebyl OpenStack. 

Je důvod, proč je prostředí podobné zelené louce bez pastí. Je to zelená louka, těžko se tam nějaká past schovává, protože prostředí si stavíte tak, jak jste zvyklí z fyzického prostředí. Proto se technici nakonec s OpenStackem stali kamarády. Když se v něm zorientovali, začal skákat tak, jako oni pískají.

Velká 3 je oproti tomu metropolitní downtown, který se bez detailní znalosti stane žeroucím brownfieldem. A ani nevíte proč (pokud nejste certifikovaný génius v sekci IT multiversu spadající pod globální poskytovatele).

Stejná šance, že vyberete optimální řešení u globálních poskytovatelů

Možnosti

Že jsou u Velké 3 neomezené? Dovolím si uplatnit své královské veto jednoduchou větou, jejíž počet slov se vejde na mou nohu – kde je privátní cloud?

Je pravda, že rozsah seznamu mikroslužeb u globálních poskytovatelů je skoro nepochopitelný – to je také důvod, proč trvalo 20 minut než se ze seznamu „virtual machine“ podařilo najít tu správnou.

Je důvod, proč jsou označováni za poskytovatele veřejného cloudu. Ale cloud je mnohem víc než sdílené zdroje z jednoho poolu – privátní, hybridní, multi, edge nebo multilokační. Jak ale tyhle možnosti můžete nastavovat a spravovat, když ovládání a nastavování není jednotné a ke každému dalšímu přístupu nebo technologii potřebuje novou sadu znalostí?

Nedivím se, že se zvedá čím dál větší vlna repatriace, když je třeba takový problém jednoduše připravit perzistentní disk. Jakoby bylo něco zvláštního, že data potřebujeme uchovávat a potřebujeme, aby přežila reboot nebo náhlou smrt.

Ovládání

S tím souvisí i koncept, který jsem vypozoroval, že je pro techniky klíčový. Když tam je, pomalu předou blahem, když chybí, jsou rozžhavení do běla. Jde o intuitivitu.

S každým prostředím se technik musí seznámit, OpenStack nebyl výjimkou. Budíky něco ukazují, grafy něco ukazují, topografie sítí má dvě varianty… Ale postupně se v krátkém čase dostali do bodu, kdy to prostě seplo. Ta podobnost s fyzickým světem je dost velkým pomocníkem.

Zato u globálního veřejného cloudu je tohle přímo noční můra. Výběr možností je delší než seznam epizod Simpsonů, hledání detailních informací je jako hrát Chytni krtka, vyúčtování vypadá jako pozadí z Matrixu a CLI mluví vogonsky. A překladač ve formě dokumentace vyžaduje použití separé slovníku.

Když už něco nevím, tak aspoň potřebuju, aby se to dalo najít a pochopit. Vždycky poznám, když pozoruju někoho z techniků, jestli hledá v dokumentaci OpenStacku nebo globálních providerů. V prvním případě se mračí, přichází fáze intenzivního typingu, další mračení, typing a výraz překvapení. V tu chvíli vím, že byla mission accomplished.

Ve druhém případě jsou v procesu zahrnuty mračení i typing a ještě spousta věcí, které bychom pomalu nemohli dát ani do X-rated verze tohoto článku. Ale jste technici, řekněte chameleonovi, že nevíte, o čem mluvím?

Akvizice

Nemluvím o tom, jak těžké je dostat se ke službám, ale jak těžké je naučit se s prostředím. Logika je základem výpočetní techniky už od počátku a přesto se dokázala ze spousty technologií a nástrojů vytratit.

Skvělým příkladem je nutnost mít certifikát a hloubkovou znalost služeb, aby se technik dokázal vůbec jen zorientovat v základních funkcích. Nebylo by lepší dát 5 minut na pochopení názvosloví a pak max. několik mandayů na pochopení logiky prostředí a filozofie?

Když dám technikům na výběr mezi možností stát se certifikovaným architektem s vidinou nutné pravidelné recertifikace vs. jednou se naučíš a tradá. Poté, co dají průchod svým velmi expresivním emocím, vyberou si tu druhou možnost. S nechutí budou pracovat v globálním cloudu, nyní už s radostí v OpenStacku.

Závěrečná slova chameleona

Své pacičky si nechávám pro lepší aktivity, než je ťukání do klávesnice – od toho mám své poddané. A ani vám nebudu do výběru infrastruktury kecat. No, možná trochu.

Našel jsem i totiž některé firmy, které používají OpenStack. Možná některé z nich budete znát – Adobe, Blizzard, CERN nebo Nike. Tak posuďte sami, jestli naši technici, já a tyhle velké firmy lžou, když říkají, že OpenStack stojí za to. Vyzkoušejte ho.

Challenge accepted?

Tak vyzkoušejte OpenStack prostředí na 14 dní. A pozor, žádnou osekanou verzi.

Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru