Ohlédnutí za rokem 2023
Obsah
Projekt ne podle plánu
Asi největším příběhem letošního roku byla stavba našeho cloudu CLOUDPOINT 2022. Jestli se divíte, že tam je špatný rok, tak ne, není tam špatný rok. Jen se projekt nepovedl podle plánu.
Měli jsme skvělý plán, jak vylepšit naše cloudové prostředí, a nakonec jsme skončili s úplně jiným řešením na jiném místě. Skoro nic se tedy nepovedlo podle plánu, ale naštěstí to neznamená, že se to nepovedlo. Ale plánuji se tomuto tématu z pohledu manažera věnovat víc, takže se alespoň máte na co těšit.
Naši technici si připravili skvělé dva díly webináře, kde popisují všechny ty problémy, a jak je museli vyřešit. Ale varuju vás, jsou to technici, takže je to hodně technické. Možná až na první díl a jeho první část, kde se náš CTO zaobírá projektovou oblastí.
Part I
Part II
Ve znamení pochopení
Naše sales oddělení dost často naráželo na to, že cloudové služby, cloudová infrastruktura a virtuální prostředí obecně je pro spoustu firem stále velmi nejasnou oblastí. Proto jsem se snažil tento rok věnovat vysvětlení oblastí, na které jako manažer u IT oddělení můžete narazit.
Věnoval jsem se běžným tématům, která se týkají provozu a pochopení role IT vybavení. Zároveň jsem se také dotkl principů, jako je exit strategie, cloudová repatriace nebo legacy systémy. Zní to hrozně, moc technicky, ale když manažer pochopí jejich roli a dopad, může se firmě hodně ulevit.
A posledním článkem jsem začal nový trend – co se nepovedlo. Manažer řeší spoustu věcí a ostatní se z toho mohou poučit, jen je potřeba se o to podělit. Začal jsem článkem Stal jsem se obětí kyberzločinu, který nikdy neproběhl.
Pro rekapitulaci:
Změny na IT poli
Když se podívám na vývoj trhu, pak musím konstatovat, že se začaly dít přelomové věci.
Za prvé, viděli jsme obrovský nárůst zapojení umělé inteligence do běžného fungování firem. Za druhé, spousta firem využila cloudové repatriace a odešla od globálních poskytovatelů, protože podmínky už nebyly k tomu, Za třetí, firmy si začaly uvědomovat, že IT infrastrukturu je potřeba přizpůsobovat konkrétním aktivitám, takže už to není jen o jednom velkém neurčitém monolitu. Můžeme očekávat, že tyto trendy budou i příští rok prostupovat IT fungování firem.
Rebranding
Velkým otazníkem pro naši firmu byl branding naší firmy a produktů.
- Sloučit vše do jednoho, nebo mít více produktů?
- Držet si jeden styl názvů brandů?
- Jak moc jednotlivé produkty rozdělit na služby?
- Jak pojmenovat dílčí služby – jasně nebo umělecky?
Není to jednoduché, protože IT je zrovna oblast, kde vysvětlování a správné pochopení je extrémně důležité. A ne vždy se to daří.
Shrnutí
Tak jako každý jiný rok, i rok 2023 měl své nahoru a své dolů. Hlavní ale je, že se nám všem daří posouvat díky oběma směrům a posouvat tak IT a firma na vyšší úroveň.