Blog

Náklady a kontrola - jakou roli hrají modely IT architektury

Obsah
Pro nás manažery často nehrajou roli nějaké technické názvy, ale ta čísla, která jsou za nimi. Jenže ne vždy je to tak jednoduché.

Proto se dnes podíváme na rozdíl mezi virtuálním privátním serverem (VPS) a virtuálním privátním datovým centrem (VPDC). Slova server a datové centrum už se k vám asi donesla, ale možná je to spíš případ hodinky-holínky.

Ale co když vám řeknu, že rozdíl mezi těmito technologiemi pro vás může znamenat výrazné zvýšení efektivity a tím i optimalizaci nákladů. Jak to? Protože pokud si z těchto dvou modelů vyberete tu, která neodpovídá vašim potřebám, s efektivitou se můžete rozloučit.

Náklady

Jsme zvyklí, že když si pořizujeme počítač, prostě za něj zaplatíme a pak nás stojí jen elektřinu, kterou potřebuje k napájení. A pak jsou to nějaké aplikace pro fungování. A pak jsou to opravy…

Stejně je to s firemním IT – s náklady to není tak jednoduché. VPS i VPDC mají své vlastnosti, které souvisí s provozními náklady, možností upravit provoz a také zvětšit prostředí. Od toho, co vaše firma při svém provozu potřebuje, by se měl odvíjet výběr mezi modely infrastruktury.

Provoz

  • Malá firma, které potřebuje ke své práci základní CRM a účetnictví.
  • Malá firma, která vyvíjí aplikace pro zákazníky a provozuje je jako SaaS.
  • Velká firma, která má vlastní vývojové oddělení.
  • Velká firma, která potřebuje gigantické úložiště.

I když jsou tyto modelové společnosti odlišné, jedno mají společné – musí velmi dobře zhodnotit, jak svoje IT budou provozovat s ohledem na svoje potřeby. Schválně říkám potřeby a ne velikost, protože velikost firmy v tomto případě nehraje zásadní roli. Malá firma může mít mnohem větší požadavky na IT než velká firma.

U VPS se bavíme o provozních nákladech na jeden předdefinovaný virtuální server. Za ten je daná měsíční platba a u některých poskytovatelů ještě další variabilní náklady – například na přenos dat. U VPDC se bavíme o provozních nákladech na výpočetní zdroje bez ohledu na počet spuštěných serverů a komplexitu síťového prostředí.

V našich modelových případech by se tak například VPS mohlo hodit první firmě, zatímco firmy č. 2 nebo 3 by více benefitovali z VPDC, protože si nastavení celého IT mohou nastavit již od začátku.

Proč to řešit?

Při výběru se dají minimalizovat nevyužité výpočetní zdroje, za které by se jinak platilo, ale nebyly by využité.

Flexibilita

Při výběru je ještě důležité zohlednit jeden parametr – možnost výchozího nastavení podle vlastních požadavků. U VPS totiž firmy narážení na jeden důležitý aspekt – předdefinované servery. To znamená, že firma si nemůže tento jeden virtuální server velikostí přizpůsobit, ale musí si z dlouhého seznamu vybrat ten, který nejblíže odpovídá potřebám. Pro rozšíření je pak také potřeba pořídit další, nejblíže odpovídající VPS.

U VPDC jsou možnosti mnohem flexibilnější. Poskytovatel v tu chvíli neurčuje, jak jednotlivé servery vypadají, to určuje firma. Například u CLOUDPOINTU, který je typem VPDC, je možné si zažádat i o vlastní šablony serverů, takže skutečně si firma může na míru ušít své servery.

Navíc díky platbám za zdroje je možné v jednu chvíli mít jeden velký server a ve chvíli druhé mít ze stejných zdrojů několik menších serverů. Zatímco tedy VPS náklady skládají, VPDC je optimalizuje.

Proč to řešit?

Díky správnému výběru je možné přesně pokrýt potřeby v každém okamžiku.

Škálovatelnost

Možná více využívané slovo v původní anglické verzi – scalability. Už jsme tento prvek lehce naťukli v předchozí části u VPS. U nich je princip rozšiřování IT jasný – co potřeba, to nový server.

U VPDC je to ale jinak. Nemusíte hned kupovat všechno, když potřebujete jenom něco. Tím, že si pořizujete výpočetní prostředky, můžete rozšířit pouze to, co potřebujete.

Je tedy důležité vědět, jestli je vaše společnost ve svém IT fungování statická, nebo dynamická. Statická firma využívá stejné množství zdrojů po celou dobu svého fungování a pouze po dlouhé době se může stát, že se potřeby změní. U dynamických firem je to tak, že jejich potřeby se v čase mění, někdy ze dne na den.

Je tedy potřeba nejen mít možnost dobře pracovat se svými výpočetními zdroji, ale také mít možnost je co nejrychleji měnit. Nejen ty, které už máte k ruce, ale také ty, které od poskytovatele potřebujete navíc.

Proč to řešit?

Neplaťte teď za něco, co možná budete potřebovat někdy v budoucnu.

Jak si vybrat?

Odpoveď je – tak, aby to odpovídalo vašim potřebám. Pouze tak si zajistíte maximální efektivitu využití svého IT a zoptimalizujete náklady. A návod je jednoduchý – zadejte odborníkům, aby vypracovali kompletní analýzu.

Zaujali jsme vás?

Naši technici si na vás rádi udělají čas.
Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru