Blog

5 oblastí, kdy jsme v IT propagaci byli vedle jak ta jedle

Obsah
Každá firma potřebuje rozšířit povědomí o tom, co dělá, jinak má prostě smůlu. A to povědomí je potřeba šířit obzvlášť ve chvíli, kdy jdete proti velkým jménům globálního trhu.
A tak jsme se i my vydali na pouť propagačními kanály a zjistili jsme, že IT a reklama jsou dost velcí nepřátelé a moc se jim nechce spolupracovat. Při našem putování jsme tedy narazili na některé slepé uličky, které byly výsledkem různých dohadů a odhadů. A co jsme zjistili? To vám teď řeknu.

Výběr agentury

Tak, jak to radí průvodce outsourcingem, pokud si nepomůžete svépomocí, musíte najít vhodného partnera. Pro nás to znamenalo, že musíme najít někoho, kdo je dostatečně vnímavý, aby pochopil, co vlastně děláme. Pokud jste se někdy snažili někomu vysvětlit, co je to cloud pak víte, jak je to někdy těžké.

První hledisko, přes které vlak nejede, je zkušenost z propagace pro B2B. Způsoby poskytování produktů a služeb se totiž diametrálně liší, pokud se bavíme o lidech nebo firmách. Taky jsme vyzkoušeli organizace, které se zaměřují na B2C a prostě to nefunguje.

A pak je tu ještě ta drobnost – naslouchání. Při naší cestě několika agenturami jsme narazili na problém, který pak byl jádrem špatně nastavených klíčových slov a kampaní. Abyste mohli propagovat služby v IT, musíte vědět, k čemu jsou a komu pomůžou. A jestliže váš partner pro propagaci přes všechny snahy připraví kampaň pro slova, která jste řekli, že jsou špatně, pak je to prostě spolupráce odsouzená k zániku ještě něž je kterákoli kampaň spuštěna.

A další drobnost je správná analytika. Dnešní doba se prostě bez dat neobejde a nejde správně upravovat směr svého působení na trhu. Jenže některé agentury, které zajišťují propagaci, končí přesně v tom kroku. Nastavíme reklamy a kouknem, jak se jim daří.

Jenže to už dnes nestačí. Kampaně jsou skvělým nástrojem pro přesné informace o potenciálních zákaznících a o tom, co celkově v marketingu dělat. Čemu se věnovat, kde je to ztráta času. Ale k tomu vám nepomůže, když vám jenom někdo dá přehled výsledků,, který uvidíte i v GA. Sběr dat nestačí, dnes je potřeba práce s daty.

Špatné předpoklady

Narozdíl od té první kategorie, kde to nemusí úplně vždy být chyba zákazníka, že si vybral špatného partnera, je tahle část naprosto chybou zákazníka. Protože každá firma si ohledně svých zákazníků a potenciálních zákazníků formuje určité názory. Jinak by nešlo cílit.

Smůla je, když jsou ty základní předpoklady úplně mimo. Nám se to třeba stalo relativně nedávno. Připravovali jsme PR článek pro server ROOT.cz, který měl být docela detailní technickou kronikou stavby našeho nového cloudu (pokud vás zajímá, co všechno se nám po…kazilo, tak koukněte na odkaz na konci článku).

Po dlouhých rozmluvách mezi našimi techniky a marketingovým oddělením jsme se rozhodli, že článek bude čistě technický, naprosto nepropagační a jeho cílem je informovat. A pak se naší kolegyni, která měla článek na starost, rozsvítila žárovka, protože jí prostě její marketingová nátura nedala, a na konec článku vložila odkaz na možnost vyzkoušet si náš cloud zdarma.

A nestačili jsme se divit. Nejen, že ten článek byl naším nejúspěšnějším PR článkem co se týče dosahu a času stráveného u textu – byla to i naše nejúspěšnější kampaň co do vygenerovaných leadů.

Je pravda, že technici jsou v dnešní době zahlceni informacemi – kdo není – ale vždycky se najde někdo, kdo je zvědavý a má v tom nabitém týdnu nějaké ty volné chvíle. Ještě, že to naše kolegyně nevzdala, i když dostala přesvědčivé argumenty. Prostě někdy je potřeba věci vyzkoušet, navzdory špatným vyhlídkám.

Lidé nečtou

Ono to vlastně souvisí s předchozím tématem. Zdálo by se, že PR články už jsou pasé, protože lidé obecně nečtou. Jenže tady přichází do hry ještě jeden princip – na kterém je například založený i Google algoritmus – relevance.

Pokud máte informace, které jsou zajímavé, poučné, inspirativní nebo nápadité, proč se o ně nepodělit. Náš článek byl mnohem delší než jsou doporučení, která vychází z best practices pro publikaci na ROOTu, ale i tak byl velmi úspěšný.

Jde o ten nápad. Takže je rozhodně dobré nenechat se svazovat vývojem ve společnosti, protože kde je standard, tam je i nestandard.

Text je lepší než obrázek

Když porovnám výsledky bannerových kampaní s tím jedním PR článkem, tak se to pomalu ani srovnat nedá. Obrázek sice řekne více než tisíc slov, ale jenom, pokud ta grafika není kontraproduktivní. Což se v našem případě ukázalo, že to tak je.

Grafika je fajn, ale my máme mnohem cennější „vybavení“ – naše techniky. Přeci jen jsou zkušenosti a know-how nedostihnutelné obyčejným obrázkem.

Cena hraje prim

Asi jsem to mohl zařadit do kategorie špatných předpokladů, ale finance jsou podle mě vždy oblast, která si zaslouží svých vlastních 15 minut slávy. Ačkoli je cena nezpochybnitelně jedním z nejdůležitějších aspektů, podle kterých jsme zvyklí se rozhodovat, tak nemusí být tím nejdůležitějším. Tedy pokud vás stávající poskytovatel nesdírá z kůže (i to se v cloudové branži stává, až příliš často na můj vkus).

Naše kampaň, která byla zaměřená na cloud za půlku, nebyla zdaleka tak úspěšná, jak bychom čekali, právě proto, že v IT jde o mnohem víc než o cenu. Firmy mohou mít legacy systémy, nutnost držet data on-premise a spousty dalších individuálních důvodů. A cena v tu chvíli vlastně ani nemůže hrát roli.

Co jsme si z našich neúspěchů odnesli?

Něco určitě jo. Jsme více otevření možnostem a také věnujeme větší pozornost datům, která ná z marketingu plynou. Na jejich základě pak upravujeme náš kurz. A také vidíme, že někdy je stejně nejlepší věnovat úsilí do organického obsahu. Jaké jsou vaše zážitky?

P.S. Tady je ten slíbený odkaz: https://www.root.cz/pr-clanky/staveli-jsme-novy-cloud-a-tohle-se-po-kazilo/

Zaujali jsme vás?

Naši technici si na vás rádi udělají čas.
Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru