Blog

Inspirace butikem: Vizionářský přístup k IT

Obsah

V poslední době jsme svědky vizionářských pokroků, které vypadaly jako pohádky.

Umělá inteligence v rukou běžných lidí, komerční zajištění letů do vesmíru nebo drony pro osobní přepravu. To je jen zlomek technického pokroku, který nás obklopuje.

K tomu se ale nabalují další „vizionářské“ aktivity – jednou z nich je i přístup k vedení firmy v tomto pokrokovém a hlavně digitálním světě. Spousta kroků vpřed je totiž pouze ve virtuální realitě a ztrácí kontakt s realitou běžnou.

I to je důvod, proč jsou technologie tak odlidštěné. Automatizace totiž přináší vyšší efektivitu. Virtuální svět zase méně osobního kontaktu. Ačkoli jsou tak různé přístupy k vývoji těchto digitálních zázraků a spousta z nich je založena na dobře funkčních lidských týmech, osobní přístup se cestou ke koncovému zákazníkovi vytrácí – hlavně u XaaS.

Co je tedy v těchto ztížených podmínkách tou vizionářskou cestou vedení v přístupu k těm, na kterých záleží úplně nejvíc, k zákazníkům? Světe div se, tím pokrokem je přechod k postoji, který už desítky let mají retailové butiky.

Proč zrovna butik? 🤔

Butiky jsou ztělesněním osobního přístupu. Vypůjčím si popis kolegyně, která přesně v takovém obchodě zažilo to, jak se věci dělat mají. Nechci tedy nikoho urazit tím, když používám pro znázornění nákupní asistentky ženu – tak se to stalo v příběhu naší kolegyně.

Když přijdete, dojde vás osobně přivítat nákupní asistentka. V tu chvíli vás bere za lidskou bytost, člověka, který má konkrétní potřebu a ona je tam proto, aby tu potřebu pochopila a co nejlépe zákazníkovi pomohla.

Tím ale její osobní přístup nekončí. Pečlivě si vyslechne, co konkrétního jedince trápí, a její znalost obchodu, pro který pracuje, jí pomůže najít přesně to řešení, které zákazník hledá.

Dopřeje mu také komfort a postará se o to, aby si všechno mohl v klidu vyzkoušet a promyslet. Pomáhá dobrou a upřímnou radou během celého procesu, aby si zákazník mohl odnést nejen to, co potřebuje, ale také dobrý pocit. Pocit, že je člověkem a že s ním také bylo tak jednáno.

Proč zrovna vzor pro IT? 🧐

Protože spousta odvětví IT je přesným opakem. Je to neosobní prostředí, které je pro spoustu lidí těžko uchopitelné a pracuje se v něm dost často s komoditami. Ty ale musí firma umět použít, aby jí přinesly ten kýžený užitek.

V IT dost často chybí lidská tvář a tomu odpovídající přístup. Je to následkem přístupu technologických gigantů, kteří se zaměřili na poskytování služeb pro co největší počet lidí. V takovém měřítku je skoro nemožné udržet si osobní přístup.

Vlivem tohoto nastavení IT trhu tak dochází k tomu, že uživatelé mají dost často velmi špatnou zkušenost se zákaznickou podporou, ztrácejí se ve správě toho, co si nakoupili, a zažívají z toho všeho frustraci.

Také jsme v naší firmě zkoušeli prodávat „rohlíky“ – zabalit IT prostředí jako komoditu a hurá. Ale při prodeji a nákupu infrastruktury prostě tenhle přístup nefunguje – alespoň ne k dobrému pocitu všech.

Jak tedy vypadá IT butik? 🎯

Z toho retailového si můžeme pro IT butik vypůjčit 3 hlavní principy:

  • Prvotní analýza
  • Zaškolení od techniků
  • Dosažitelná podpora

Prvotní analýza

Firmy přicházejí s vizí IT infrastruktury, která bude odpovídat jejich potřebám. Aby byly spokojené, musí získat odpovídající službu. Jde tedy o to najít co nejlepší řešení, ne udělat byznys za každou cenu.

V opačném případě by výsledkem byl rozhořčený zákazník, který místo titána získá Achillovu patu. To ale platí i opačně – firmy by si měly zvyknout, že dobře padnoucí infrastrukturu získají jen v IT butiku.

Zaškolení od techniků

Rada od odborníka vždy přijde vhod. Proto by se IT butik měl zaměřit na osobní podporu techniků pro nově příchozí, kteří se potřebují zorientovat v novém prostředí. Uživatelé tak nejen získají potřebný dobrý start, ale také technologie, které najednou budou mít lidskou tvář.

Dosažitelná podpora

IT je oborem, kde se bez pomoci málokdo obejde. I proto vidíme technologické firmy skoro vždy vybavené technickou podporou. Ale ne vždy poskytuje skutečnou pomoc. Někdy si spíš uživatelé říkají, jestli nejsou koulí u nohy nebo horkým bramborem. Až tak špatný může přístup být .

IT butik by měl být proaktivní. Pokud se ozve někdo s problémem, reakcí by mělo být řešení.

Ne všechny IT služby jsou vhodné pro prodej stylem IT butiku. Ale pokud se bavíme o IT infrastruktuře pro firmy, je to určitě oblast, kde by se toho mělo využívat. Vždyť IT infrastruktura je páteří dnešních firem – jak chcete fungovat, když ona fungovat nebude?

Tak co, máte zkušenost s IT butikem?

Zaujali jsme vás?

Naši technici si na vás rádi udělají čas.
Doporučené

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Vzdálená podpora pomocí TeamViewer

Abychom vám poskytli co nejefektivnější pomoc, využíváme program TeamViewer. Poté, co odsouhlasíte EULA a přístup technika, náš kolega má možnost navigovat se v prostředí vašeho přístroje, aby co nejrychleji odhalil, kde je problém. Tento přístup po vyřešení problému technik odpojuje, takže už do vašeho počítače nevidí, dokud mu příště přístup neodsouhlasíte.

Software TeamViewer stahujte až po konzultaci s našimi techniky. Nikdy nedávejte své přihlašovací ani jiné citlivé údaje ostatním, jediné údaje, které můžete při tomto řešení potřebovat, je ID a osobní kód v rámci softwaru TeamViewer.

TeamViewer Remote Assistance

To provide you with the most efficient help, we utilize the TeamViewer software. After you agree to the EULA and the technician access, our colleague has the abilitiy to navigate in the environment of your device to find as soon as possible where the problem us. This access is disconnected by the technician after the problem is resolved so he no longer can see the insides of your device until you aprove his access the next time. 

Download the TeamViewer sotware after you have consulted our technicians. Never give your login information or any other sensitive information to others. The only credentials you will need for the resolution of your problem is the ID and a personal code within the TeamViewer software.

Windows

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

Linux

Procesory

RAM

Storage

IP adresa

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

Rádi s vámi probereme možnosti řešení pro vaše požadavky

Zanechte nám prosím kontaktní údaje. Ozveme se vám v co nejkratší době.

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

We Tailor an Offer Specifically
to Your Needs

Please leave your contact information below and we will get back to you as soon as possible.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

We will be happy to talk about a solution fitting your needs

Please leave your contact information below.

Rádi vám zpracujeme nabídku na míru