Nekonečný příběh - webové stránky
Obsah
Nevím, jak u vás, ale naše firma předělávala webové stránky snad tisíckrát. Tady, změnu, tuhle změna, tamhle změna – mění se trh, mění se chování lidí, mění se doporučení. Tohle všechno ale hrozně leze na nervy.
Vlivů je spousta, ale vypozoroval jsem, že konkrétně pro nás jsou těmi největšími překážkami k hotovým webovkám tři věci.
Protože chápu, jak otravné neustálé připomínky o tom, že webové stránky je potřeba předělat, dal jsem dohromady pár tipů, jak se otrávit nenechat.
🤓 Funkčnost není dokonalost
Obecně nejsme v naší společnosti zvyklí věci „nedotahovat“. Jenže pohled na to, co je a není dotažené, se obecně posunul na jinou úroveň. Už to není, že nezveřejním něco, co není perfektně doladěné.
Vypůjčím si jeden pojem z oblasti vývoje – MVP, neboli minimální životaschopný produkt. Dnes je klíčem doručit něco, co je schopné uspokojit potřeby uživatelů a zákazníků, doladit se to dá vždy a vlastně se vždy na úpravách pracuje.
Webové stránky jsou výkladní skříní společnosti. A když jdete kolem výkladní skříně, zaujme vás více výběr toho nejlepšího, nebo kdyby do ní prodejce nacpal všechny výrobky?
Vypozoroval jsem, že správný výběr pár slov je mnohem lepší, než perfektní stránky se všemi informacemi. Cílem je zaujmout, ne udělat práci za všechny ve firmě. Pokud tedy nemáte e-shop…
🙃 Přizpůsobení má své limity
Bavím se samozřejmě pouze o vzhledu webu – pokud jde o poskytování produktů a služeb, tam to musí jít na maximum. Proč má přizpůsobení webu své limity? V dnešní době lidé velmi rychle mění svůj náhled a s přibývajícími dny ho mění stále rychleji.
Zavděčit se každému nejde. Mnohem důležitější je přidržet se lekce, kterou nám Google udělil svým přístupem k vyhledávacímu algoritmu. Klíčem je autentičnost. Firma by se měla snažit komunikovat tak, aby se vyjadřovala svým hlasem, a přizpůsobila se tam, kde se to hodí.
To je skvělá rada právě i pro tvorbu firemních webových stránek. Firemní kultura se nemění tak často jako názory lidí, takže pokud si firma zachovává svoji tvář a tu a tam něco pozmění, nestávají se webovky trnem v patě.
👮 Dohled nad dodržováním zákonů
Sušenky byla skvělá věc, dokud zůstávaly na našich talířích, ale dnes cookies většině lidí vadí. Nebude to ale jediné opatření s ohledem na ochranu uživatelských dat. Minimálně v EU vidíme, že je na vzestupu legislativa, která ochraňuje právo uživatelů na určení, jaká data budou poskytovat.
A to samozřejmě není žádná legrace. Dodržování legislativy je jedním ze základních stavebních prvků každé společnosti. Proto je vhodné, aby ve firmě byl někdo, kdo bude kontrolovat dodržování právních požadavků.
🤔 Jak tedy na webové stránky?
Všechno vlastně směřuje k tomu, aby firmy měly takové stránky, které budou odpovídat tomu, jaká firma je. Asi to zní jako klišé, ale pokud je firma sama sebou ve své online prezentaci, udělá nejlépe. A my, manažeři, si díky tomu můžeme trochu oddychnout.